نخستین فراخوان عکس و متون ادبی «لحظه‌های ماندگار»

انتقال و اشتراک تجربه‌های بینظیر گنجینه ارزشمند حج بر عهده کسانی است بهره‎ای از هنر دارند. ابعاد نمادین و زیبایی‌شناسی حج ظرفیت بزرگی دارد که با جلب مشارکت اهالی هنر می‌توان ازآن بهره برد.
حضور صاحبان ذوق و هنر در بطن و متن همایش عظیم حج، فرصت مغتنمی برای خلق آثار هنری و اشتراک این تجربۀ ناب در جامعه است. بدین منظور مدیریت برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری جهت ایجاد انگیزه، پاسداشت و تقدیر از خالقان آثار هنری حج و نیز حفظ، صیانت و انتقال پیام‌های تجلی یافته در قالب عکس و متون ادبی که جاودانگی لحظات ناب را ضمانت می‌کند، نخستین فراخوان لحظه‌های ماندگار حج تمتع را  در موسم حج سال 1438 هـ.ق (1396 هـ.ش)، برگزار نمود که به لطف خدا با استقبال مواجه گردید. به رسم معهود و معمول چون می‎بایست از جمعی از صاحبان آثار تقدیر به عمل آید، آثار برتر انتخاب شدند و این آثار در کنار سایر آثار که از شایستگی‌های لازم برخوردار بودند به عنوان نمونه در این مجموعه منتشر شده است.


در نخستین فراخوان عکس و متون ادبی «لحظه‌های ماندگار» که به همت مدیریت برنامه و محصولات فرهنگی حوزۀ نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار گردید، در مجموع 1646 عکس، 114 متن ادبی و 77 قطعۀ تصویری توسط زائران به دبیرخانۀ فراخون ارسال گرید که از این تعداد 295 عکس به مرحۀ دوم داوری راه یافت که در نهایت چهار نفر در بخش عکاسی و سه نفر در بخش متون ادبی شایستۀ تقدیر شناخته شدند و از آنان با لوح تقدیر و جایزۀ نقدی تقدیر به عمل آمد.


برای مشاهدۀ آثار برتر این فراخوان در بخش عکس اینجا کلیک کنید.


برای بارگیری (دانلود)، کتاب آثار عکس این فراخوان، اینجا کلیک کنید.




نظرات کاربران