حضور امام عصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه در عرفات

اعظم موجبات سعادت و امید به مغفرت دربارۀ اهل موقف، آن که وجود اقدس نیر اعظم، حضرت حجة بن الحسن، ارواح العالمین فداه، همه‌ساله در موسم حج، در موقف عرفات، تشریف‌فرما هستند.

اعظم موجبات سعادت و امید به مغفرت دربارۀ اهل موقف، آن که وجود اقدس نیر اعظم، حضرت حجة بن الحسن، ارواح العالمین فداه، همه‌ساله در موسم حج، در موقف عرفات، تشریف‌فرما هستند 1 و طبعاً عرفات، از این جهت نیز، شرافت و جلالت فوق‌العاده‌اى به خود مى‌گیرد و مهبط فرشتگان سماوات مى‌گردد و برکات خاص الهى، به پاس احترام آن حضرت شامل اهل موقف مى‌شود.
و این مطلب، براى ارباب معرفت و بصیرت و متنعّمین به نعمت ولایت، مطلبى بى‌نهایت بزرگ و روشنى‌بخش دل‌ها و دیده‌هاى اهل ایمان است. اهل ایمان با قلبى مملوّ از امید به رحمت، دست به دعا بر مى‌دارند که: پروردگارا! اگرچه گناهان، روى ما را سیاه و اعمال ما را تباه کرده و آبرویى براى ما، در پیشگاه مقدّست باقى نگذاشته است، ولى ما، به اتّکاى آبرومندى حجّت و ولىّ اعظمت که هم‌اکنون در جمع ما حاضر است و موقف، به یمن وجود مبارکش، مبارک گشته و پیشاپیش اهل موقف، دست‌هاى مقدّسش را به دعا به سوى تو برداشته است، رو به تو آورده‌ایم و دست گدایى به سوى تو دراز کرده‌ایم.
و به یقین مى‌دانیم که حرمت آن حضرت در ساحت اقدست آن‌چنان عظیم است که هر که در پناه او رو به تو آورد و در سایۀ دست او دست سؤال و تضرّع به سوى تو دراز کند، محروم بر نمى‌گردد.
---------------------------
1. عن عبید بن زرارة قال: سمعت اباعبداللّٰه علیه السلام یقول: یفقد الناس امامهم فیشهد الموسم فیراهم ولا یرونه. مردم امام خود را گم مى‌کنند. او در موسم حج در بین مردم است و آنها را مى‌بیند، ولى آنها او را نمى‌بینند. (کمال الدین، ص ٣۴۶، حدیث ٣٣). واللّٰه ان صاحب هذا الامر یحضر الموسم کل سنة فیرى الناس و یعرفهم ویرونه ولا یعرفونه: به خدا قسم صاحب الامر، هر سال در موسم حج حاضر مى‌شود و مردم را مى‌بیند و آنها را مى‌شناسد. مردم هم او را مى‌بینند، ولى نمى‌شناسند (مهدى موعود، ص ٧۵٠)


برگرفته از کتاب ،حج برنامه تکامل، آیت الله سیدمحمدضیاء آبادی، ص، 142-143
 




نظرات کاربران