مسابقه قرآنی «فصل مهمانی» ویژه زائران ایرانی آغاز شد

معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، مسابقه قرآنی «فصل مهمانی» را با هدف حفظ پنج سوره قرآن کریم شامل سورهای مبارکه جمعه، حجرات، یاسین، واقعه و انسان برای زائران ایرانی برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از اجرای مسابقه قرآنی «فصل مهمانی» با هدف آشنایی زائران با کتاب الهی قرآنی خبر داد.


وی به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ، قرائت و پرورش و تربیت انسان‌ها بر مبنای قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بر همین اساس معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، مسابقه قرآنی«فصل مهمانی» را با هدف حفظ پنج سوره قرآن کریم شامل سورهای مبارکه جمعه، حجرات، یس، واقعه و انسان به اجرا گذاشته است.


حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی از آشنایی زائران با شان نزول قرآن، اهمیت و فضلیت قرائت آن و نکات مهم تفسیری این سوره‌ها با اجرای این مسابقه قرآنی اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت و دریافت منابع و آشنایی بیشتر با این مسابقه قرآنی به نشانی وبگاه mb.hajj.ir مراجعه کنند.


وی با اشاره به اینکه مسابقات به صورت شفاهی و کتبی آیات در دو بخش حفظ و آشنایی با مفاهیم در موسم حج برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقه هر سال از چند ماه قبل از اعزام زائران به سرزمین وحی آغاز می‌شود و در طول دوران سفر حج نیز ادامه می‌یابد. در ضمن در طول سفر به آن دسته از زائرانی که موفق به حفظ این سورهای مبارک شده‌اند؛ هدایایی داده می‌شود.


مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، فضای مناسب در شهرهای مکه و مدینه برای زائران خانه خدا برای حفظ قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ هدف اصلی این طرح انس بیشتر با قرآن کریم است و بدون شک انس با قرآن، برکات ارزشمندی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و ایام حج فرصتی ارزنده برای آشنایی و انس بیشتر با قرآن به عنوان ام‌المعارف و کلام خداوند سبحان است.


| شناسه مطلب: 106150







نظرات کاربران