کتابچۀ فصل مهمانی

به‌منظور تحقق رهنمود مهم مقام معظم رهبری(حفظه الله) و باتوجه به فرصت و ظرفیت بی‎نظیر حج در توسعه و ترویج معارف قرآنی و انس با قرآن، معاونت فرهنگی، طرح «فصل مهمانی» را با محوریت حفظ و آشنایی با مفاهیم سوره‎های یس، واقعه، جمعه، انسان و حجرات را اجرا می‌کند.


ایّام حج و زیارت فرصتی ارزنده برای آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم به عنوان ام‌المعارف و کلام خداوند سبحان می‌باشد. فضای معنوی و قلوب آماده و مستعد، سرمایة ارزشمندی است که سالکان طریقت محمدی و میهمانان خداوند رحمان، با این کتاب الهی که کتاب هدایت و نور و رحمت و معرفت است آشنا شوند و مأنوس گردند و از آن برای همة ایام حیات خویش توشه برگیرند. از این روست که امام خمینی(ره) همة میهمانان خانه خدا را به انس با قرآن کریم توصیه می‌کنند و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای‌‌(حفظه‌الله) نیز بر حفظ جزء سوره‌های قرآن کریم در سفر حج و عمره و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی تأکید دارند.


این فرصت ارزشمند معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری را بر آن داشت تا با طراحی و برنامه‌ریزی، قدمی در راه تحقق دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (ادام الله ظله) و ایجاد فرهنگ رایج در این دعوت همیشگی سالکان کوی حق و میهمانان رسول الله (صلی‌الله علیه و آله)به انس و ممارست دائمی با قرآن کریم بردارد. به همین جهت، طرح حفظ سوره‌های منتخب قرآن کریم را تحت عنوان «فصل میهمانی» طراحی تا زیر نظر روحانی محترم کاروان، چگونگی و شرایط حفظ و انتخاب سوره‌های منتخب در یک مجموعه همراه با شرح و توضیح مورد نیاز، تهیه و در اختیار زائران عزیز قرار گیرد که الحمدلله مجموعه پیش‌رو تهیه و منتشر گردید. در این مجموعه علاوه بر متن کامل پنج سورۀ انتخابی، ترجمه و شرح بر مبنای تفاسیر معتبر و اهم نکات تفسیری آنها جهت آشنایی بیشتر زائران عزیز با سوره‌ها ارائه شده است.


بارگیری (دانلود) کتابچۀ فصل مهمانی


 




نظرات کاربران