طرح‌ ها و برنامه‌های محصولات فرهنگی حج آسیب‌شناسی و بازنگری می‌شود

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، فرصت تعطیلی حج را بهترین زمان برای آسیب‌شناسی و بازنگری طرح‌ ها و برنامه‌های محصولات فرهنگی در حوزه حج عنوان کرد و از آغاز این برنامه در برخی استان‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام امیر مسعود حاجی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از آغاز بازنگری برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی در مدیریت برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، جلسات کارشناسی و تخصصی در خصوص برنامه‌ها و محصولات فرهنگی آغاز شده است.


مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: یکی از کارهایی که باید در حوزه حج انجام شود، بررسی برنامه‌های فرهنگی در قالب موضوعات مختلف است که در چند مرحله انجام می‌گیرد، یکی از این کارها آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته است و این آسیب‌ شناسی تا حدودی انجام گرفته، از این‌رو پیش‌ نویس برنامه‌های فرهنگی را با توجه به آسیب‌ها و پیشنهادهای جدید آماده و به برخی از مناطق ارسال کردیم.


وی با بیان اینکه این برنامه در استان‌های مختلف بحث و بررسی و از نظرات کارشناسان استانی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول خراسان رضوی، اردبیل، یزد و خراسان جنوبی  به عنوان چهار استان انتخاب شدند و طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به تجلیل از مقام شهدا و خانواده‌های محترم آن‌ها در حوزه حج بررسی می شود.


حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: باتوجه به اینکه بخشی از حوزه اجرایی برنامه‌های فرهنگی به دوش حوزه اجرایی است و آن‌ها در این زمینه نظرات فرهنگی و عملیاتی دارند، به همین منظور از مدیران استانی درخواست کردیم که جلسات کارشناسی را با حضور روحانیان باتجربه حج، مدیران کاروان، مسئولان فرهنگی و مدیران اجرایی مجموعه و هتل‌های حج برگزار کنند.


وی به اهمیت پرداختن به برنامه‌های فرهنگی حج اشاره کرد و گفت: برنامه‌های حج با دو بال حوزه فرهنگی و اجرایی عملیاتی می‌شوند، محل اجرای این برنامه‌ها در کاروان ها، مجموعه ها و هتل‌ها است؛ از این ‌رو تشکیل این جلسات بسیار اهمیت دارد تا مدیران و مسئولان اجرایی نیز نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند.


مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات کارشناسی و ارائه نظرات و دیدگاه‌های مدیران فرهنگی و اجرایی در حوزه‌های مختلف، برنامه‌های ارائه شده مطالعه، بازنگری و پس از تایید نهایی توسط نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت اجرایی خواهد شد.




نظرات کاربران