معرفی کتاب عرفه و عرفات

کتاب با عنوان «عرفه و عرفات»، اثر  حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس اسلامى کاشانى، به اهمیت نیایش از زبان سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه و صحراى عرفات پرداخته و از آیه‌ها و روایت‌ها، بهره گرفته است.
در این کتاب، دعاى عرفه، با استناد به آیات و روایات و نیز با استفاده از متون ادبى و عرفانى شرح شده است. همچنین سعى شده مطالب تکرارى یا کم‌نتیجه آورده نشود و به منظور استفاده بیشتر و ماندگارى مطالب ارزشمند آن در ذهن مخاطبان، مطالب به‌ساختارى بدیع بازسازى و با عنوان‌هایى مفید و راهگشا تنظیم شده است تا رغبت بیشترى را در خواننده محترم ایجاد کند.
این نوشتار، به‌مناسبت محوریت عنوان کتاب که عبارت است از: «عرفه و عرفات» از دو رکن اساسى نیایش روز عرفه و سرزمین مقدس عرفات سامان یافته است.
بدین‌ترتیب، در بخش اول با عنوان «عرفه روز نیایش»، در سه گفتار به تبیین، تحلیل و بررسى نَقلى و عقلى جایگاهِ روز عرفه؛ آیین نیایش و مهم‌ترین نیایش‌هاى وارده در این روز (عرفه) پرداخته شده است.
بخش دوم با عنوان «عرفات سرزمین عشق» نیز در سه گفتار سامان یافته است. گفتارها عبارت‌اند از: جایگاه سرزمین عرفات؛ فضیلت‌هاى عرفات در آیینۀ کتاب و سنت و صحراى عرفات، صحنه نیایش اولیاى الهى.
کتاب عرفه و عرفات به همت گروه اخلاق و اسرار پژوهشکدۀ حج و زیارت در 140 صفحه و در قطع رقعی توسط نشر مشعر منتشر گردیده است.
 


| شناسه مطلب: 107426







نظرات کاربران